Slider_kalendarz-fa-lwowek-2018-19 Slider_technikum-informatyczne-w-zse-t-w-rakowicach-wielkich-to-strzal-w-dziesiatke Slider_pcz-lwowek-sl Slider_renault-bystrzyca-porzucony-1

Rozkradają Kolej Doliny Bobru

A A A Pdf Print16x16 Mail16x16
Napisano dnia: 2018-08-20 09:56:52




Wojna na stołkach, ciągłe obietnice, puste słowa, bicie piany i działania pod publiczkę – takie odnosi się wrażenie obserwując to, co w ostatnich latach rządzący robili dla linii kolejowej Jelenia Góra - Wleń - Lwówek Śląski. Efekt? W związku z tragicznym stanem torowiska PKP PLK wprowadziło na niej ograniczenie prędkości do ZERA. Resztą zajęli się złomiarze, którzy zaczęli rozkradać tory.

Niespełna pół roku temu zapytaliśmy w PKP Polskie Linie Kolejowe jak oceniają stan torowiska, czy i jakie działania zostały podjęte w celu remontu linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego i kiedy to nastąpi? Odpowiedzi udzielił Bohdan Ząbek z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.:

Rewitalizacje linii o znaczeniu lokalnym, takich jak linia Jelenia Góra - Lwówek Śl. – Zebrzydowa, finansowane są głównie w oparciu o środki finansowe z Regionalnych Programów Operacyjnych, których dysponentem są władze samorządowe województw. W obecnej perspektywie, do 2020 r., w oparciu o te fundusze, na terenie naszego województwa będą rewitalizowane 2.linie, na których od lat nie było już prowadzonego ruchu pasażerskiego. Te trasy kolejowe to: linia z Wrocławia Sołtysowic do Jelcza Miłoszyc, linia z Wrocławia przez Sobótkę do Świdnicy oraz ze Świdnicy do stacji Jedlina Zdrój.

We współpracy z władzami samorządowymi są podejmowane decyzje odnośnie wyboru zadań, w oparciu o środki RPO. Linia nr 283 nie została uwzględniona w obecnej perspektywie. Być może przy rozpatrywaniu zadań na kolejną perspektywę – po roku 2020 – takie zadanie zostanie ujęte.

Ze względu na stan toru oraz obiektów inżynieryjnych linia będzie niedostępna dla pociągów od Jeleniej Góry za Lwówek Śląski do 36,3 km linii.  Wymogi bezpieczeństwa nie pozwalają na przejazdy. Obsługa techniczna będzie zapewniona jedynie przez drezyny służbowe.



Zapytaliśmy również Marszałka Województwa o to, na jakim etapie jest procedura zawarcia porozumień w celu przejęcia od PLK-i linii 283, czy i jakie działania w tej sprawie zostały już podjęte przez Pana Marszałka/Zarząd oraz czy UMWD jest zainteresowany prowadzeniem regularnych połączeń na trasie Jel. Góra – Lwówek Śl. i czy ma na to środki? Nieco wymijającej odpowiedzi udzielił nam wówczas Wojciech Zdanowski Dyrektor Departamentu Infrastruktury Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego:

Obecne regulacje prawne nie przewidują możliwości przejęcia od PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. czynnej linii kolejowej, jaką jest odcinek Jelenia Góra – Lwówek Śląski. Należy podkreślić, że podstawowym problemem linii są bardzo niskie prędkości, wynoszące 10-20 km/h, co w praktyce sprawia, że dalsze funkcjonowanie połączeń jest obecnie niezasadne. Jednocześnie podawany przez PKP PLK S.A. koszt przeprowadzenia remontu linii na poziomie 120 mln zł nie jest możliwy do sfinansowania przez Samorząd Wojewódzki ze środków RPO w obecnej perspektywie. Ponadto obecne dokumenty rządowe nie przewidują możliwości sfinansowania tej inwestycji w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.  Prowadzenie regionalnego ruchu kolejowego na odcinku Jelenia Góra - Lwówek Śl. przewidziano w Planie zrównoważonego rozwoju publicznego transportu zbiorowego dla Województwa Dolnośląskiego, przy czym warunkiem wznowienia przewozów jest poprawienie standardu technicznego linii.


Marek DralObserwując to, co w ostatnich latach działo się z linią 283 trudno nie odnieść wrażenia, że działania polityków, samorządowców i władz kolei skutecznie doprowadziły do marginalizacji Kolei Doliny Bobru. Pojawiające się, co rusz głosy o toczących się rozmowach i kolejne puste obietnice na mieszkańcach nie robią już wrażenia. Każdy rozsądny widzi agonię najpiękniejszej linii kolejowej w naszym kraju. To, na czym Czesi, Włosi, czy Francuzi robiliby kasę u nas wykorzystywane jest do manifestacji i politycznych rozgrywek. U nas zamiast modernizować na bieżąco najwidoczniej trzeba doprowadzić do ruiny, zlikwidować i dopiero wówczas brać się za odbudowę!
Niestety, spełnia się czarny scenariusz. Sprawę przyszłości linii z Jeleniej Góry do Lwówka Śląskiego zaczęli rozwiązywać w ostatnich dniach złodzieje, którzy rozpoczęli demontaż torowiska. Pozostawione bez codziennego nadzoru „mienie niczyje” kusi.


Oczywiście zapewne nadal będziemy słyszeli o prowadzonych rozmowach, wizytach, uściskach dłoni, kolejnych bzdurnych pomysłach burmistrzów, rozbieżnych kwotach potrzebnych na remonty i ogólnym braku pieniędzy, no i o tym, że już wkrótce pojadą tędy pociągi. Tylko czy ktoś w to jeszcze uwierzy?



Komentarze:
AparatLax
Poniedziałek, 2018-08-20 11:43
rozebrać i zrobić ścieżkę rowerową
Aparatxxx
Poniedziałek, 2018-08-20 14:32
Nie znacie się oni już szykują teraz tylko nowe szyny i podkłady ...
Aparatkolejkowo
Poniedziałek, 2018-08-20 14:47
Ścieżki rowerowe jak najbardziej ale po nowej wyznaczonej trasie. A kolej powinna zostać koleją.
Aparatewa
Poniedziałek, 2018-08-20 17:37
Pamiętam jak tą trasa jeździła ciuchcia. To były czasy. Teraz płakać się chce. Nic nie jest potrzebne, wszystko ulega dewastacji, a na tym zarabiają złodzieje!!!.
Aparatzz
Poniedziałek, 2018-08-20 18:15
Autostrady też przeobrazić na ścieżki rowerowe - zdrowiej, taniej i ekologicznie. Linia kolejowa niech linią kolejową pozostanie !!!
Aparatkom
Poniedziałek, 2018-08-20 19:01
Najpierw zlikwidowano drogę krajową przez Lwówek, teraz kolej., co dalej?
Aparatlwówczanin
Poniedziałek, 2018-08-20 21:59
Tu chodzi tylko o pieniądze. Kto komu ile posmaruje ten jedzie.
AparatIksik
Wtorek, 2018-08-21 09:20
Złomiarze nie rozkradają torów. Oni zwyczajnie rozpoczęli procedurę recyklingu linii kolejowej.
AparatIksik
Wtorek, 2018-08-21 09:26
A pomysł ze ścieżką rowerową nawet nie głupi
Aparatbogdan
Wtorek, 2018-08-21 15:18
Marszałek nie ma 120 milionów na ratowanie kolei Doliny Bobru ale ma dużo większą kasę na drugą linię do Świdnicy czy kolejki po jakichś Sołtysowicach. To może znajdzie kilkakrotnie większą kasę za 10 lat, gdy infrastruktura popadnie w całkowitą ruinę i koszt remontu będzie dużo wyższy? To nie pieniądze są problemem, tylko nieudolne, upolitycznione władze województwa.
AparatMaciej Miłosz
Wtorek, 2018-08-21 15:24
przykre że w całej Polsce reaktywuje się lokalne linie kolejowe a tylko na Dolnym Śląsku takie perełki jak linia lwówecka popadają w ruinę i w ogóle nie obchodzą marszałka. Jedyne wyjście to wymienić władze województwa zanim do reszty zniszczą lokalną kolej na Dolnym Sląsku. Linia do Lwówka jest dużo piękniejsza i bardziej potrzebna niż linia do Jedliny, na której trasie leżą tylko małe wioski. Tak na Dolnym Śląsku marnuje sie pieniądze przeznaczone na kolej.
Aparatadi
Wtorek, 2018-08-21 15:32
Dużą rolę w zniszczeniu linii do Lwówka odegrały Koleje Dolnośląskie. Wszyscy pamiętamy jak puszczały busa zamiast szynobusu gdy jeszcze prędkości były dobre. Bus często jeździł opóźniony i nie zabierał wszystkich pasażerów (np. z rowerami). Teraz marszałek nie widzi sensu remontu tej linii, bo przecież "mało ludzi jeździło". Klasyczny sposób wygaszania frekwencji na niewygodnych liniach, znany z głębokiego PRL-u. Co ciekawe, dokonał tego obecny prezes Kolei Dolnośląskich Rachwalski, który zanim został prezesem KD sam pisał o takich właśnie praktykach na linii lwóweckiej (kopię jego listu z "Gazety Wyborczej" można znaleźć na różnych stronach kolejowych, bo z samej gazety dziwnym trafem list zniknął). Wydawało by się że gdy pan Rachwalski zostanie prezesem KD pokaże wszystkim jak powinna wyglądać oferta na linii do Lwówka. Tymczasem pan prezes... sam zlikwidował ostatecznie pociągi.

Taki dwulicowy człowiek rządzi Kolejami Dolnośląskimi to co się dziwić że kolej wygląda tak jak wygląda.
AparatJakub
Wtorek, 2018-08-21 16:16
@Iksik: Ścieżkę rowerową to sobie buduj na podwórku a nie na torowisku kolejowym.
AparatJakub
Wtorek, 2018-08-21 16:17
Obecne antykolejowe władze Dolnego Śląska nie są w stanie poradzić sobie z wyremontowaniem 30-kilometrowego kawałka lokalnej linii kolejowej? To odwołać takich władze! Tak jak mówi p. Dral, w Czechach, Niemczech czy Francji ta piękna linia by kwitła. A u nas jest rozkradana przez złomiarzy. Poprzednie władze województwa wyremontowały 4 linie kolejowe (do Jakuszyc, Kudowy, Szklarskiej Poręby i Jedliny). Obecne nie są w stanie poradzić sobie z jedną pilnie wymagającą remontu, a koniec kadencji już blisko. W najbliższych wyborach "pięknie" podziękujemy ekipie Michalak - Przybylski - Rachwalski za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku.
AparatMAX
Wtorek, 2018-08-21 18:03
Pozdrowienia dla trolla z Lwówka. Zapraszam za 2 lata do Jedlin i 3 lata do Sobótki żeby zobaczyć co to pociąg :D :D :D
AparatMaciej Miłosz
Wtorek, 2018-08-21 19:20
Widzę, że hejter Lwówka z Kolei Dolnośląskich nawet tu trolluje. Żebyś się nie zapłakał jak wkrótce zmienią się władze Dolnego Śląska i reaktywacje twoich kolejek po wioskach pójdą do szuflady.
Aparatsd
Wtorek, 2018-08-21 19:40
Tak... jakieś Sołtysowice to nic w porównaniu do Lwówka, nie?

Ludzie, jaki sens ma remont linii, która łączyłaby Jelenią Górę tylko i wyłącznie z Lwówkiem? Nie można zrobić linii autobusowych, które by łączyły te dwa miasta?
Przecież pociągiem bez remontu linii 284 nie dojedzie się z Jeleniej Góry do Legnicy, a chyba to byłoby celem? Linia 284 dawałaby o wiele większe szanse, gdyż połączyłaby pośrednio Wrocław, Legnicę, Złotoryję, Lwówek Śląski, Gryfów Śląski, Mirsk i Świeradów-Zdrój, ale i za nią nikt się nie chce brać. Jedynym sensownym rozwiązaniem włączającym linię 283 jest równoległy remont na odcinkach Jelenia Góra - Lwówek Śląski i Lwówek Śląski - Legnica w przypadku 284. Remont samego odcinka Jelenia Góra - Lwówek Śląski nic nikomu nie da. Przyznaję, że nie rozumiem tego, że PLK robi Świdnica - Jedlina-Zdrój, gdyż tam potencjał jest jeszcze niższy niż na 283, ale o to już pretensji do władz wojewódzkich czy Wrocławia mieć nie możecie. Natomiast przedstawcie swoją sensowną wizję jak to by miało według Was wyglądać jeśli chodzi o 283. Jelenia Góra - Lwówek Śląski to za mało. To musi być połączenie co najmniej do Legnicy i dalej do Wrocławia.

A i przede wszystkim zapomnijcie o tym, że Wrocław wstrzyma rozwój kolei aglomeracyjnej, aby remontować 283. Komentarze "trolla" też nic nie dadzą, bo od nowego rozkładu Wrocław będzie miał jeszcze więcej IC. W końcu to trzecia największa stacja w Polsce. Tak więc lepiej się dogadać i wspólnie coś utworzyć aniżeli patetycznie atakować.
AparatBożena
Wtorek, 2018-08-21 20:12
Koleje Dolnośląskie to najgorsza spółka kolejowa w Polsce. Niewygodne fotele, nie działa klimatyzacja, chamska obsługa. Raz jechałam ich pociągiem i nigdy więcej już tego nie zrobię. Pociągi dla plebsu, na dodatek mocno awaryjne. Do tego likwidują kolejne linie kolejowe (ostatnio zlikwidowali wszystkie pociągi na linii do Lwówka, uważanej za najpiękniejszą w Polsce).
Aparatwoj-tek
Wtorek, 2018-08-21 20:39
Najpiękniejsza linia kolejowa to słaby argument do modernizacji trasy. Moim zdaniem ciekawsza jest linia Kłodzko - Kudowa czy Kłodzko - Wałbrzych. Natomiast uważam, że w następnej perspektywie (po 2020 r.) należy walczyć o remont ciągu Jelenia Góra - Lwówek Śląski - Złotoryja - Legnica łączącego dwa duże miasta oraz powiaty bez dostępu do kolei. Co do prezesa KD to moim zdaniem najlepszy prezes z dotychczasowych a ekipa Michalak - Przybylski - Rachwalski rozwinęła kolej na Dolnym Śląsku (chociaż sporo jest jeszcze do zrobienia).
Aparatsobótczanin
Wtorek, 2018-08-21 21:15
U nas we Wsidnicy nie ma takich problemów, bo tory już dawno pocięte i wywiezione na złom przez okolicznych meneli. Teraz mieszkańcy starają się o budowę "tęczowej" ścieżki rowerowej po dawnym torowisku z Wrocławia przez Sobótkę pod samiuśką Ślężę. Podkłady i szyny które zostały chętnie oddamy Lwówkowi, gdzie kolej ma sens w przeciwieństwie do Sobótki i Świdnicy.
AparatGrzegorz Jóźwicki
Wtorek, 2018-08-21 21:21
UWAGA!!! "MAX", "sd" "woj-tek" to ten sam wrocławski hejter, który zaśmieca wszystkie artykuły o kolei na Dolnym Śląsku antylwóweckim hejtem. Ponoć jakiś niedowartościowany konduktor z Kolei Dolnośląskich. Wywalono go z "Rynku Kolejowego", to daje upust swojej nienawiści na innych portalach, głównie niewymagających logowania (np. "Gazecie Wrocławskiej"). Ten artykuł zalinkowano na jednym z wrocławskich forów kolejowych i hejter przylazł. Nie należy brać poważnie wypocin tego frustrata ziejącego wszędzie nienawiścią. Zapewne zaraz pojawią się inne nicki z podobnym hejtem.
Co do meritum, to nie jestem z Lwówka, ale zależy mi na dobru kolei w regionie i trzymam kciuki żeby ta piękna linia została wyremontowana, bo zasługuje na to.
AparatZorientowany
Wtorek, 2018-08-21 21:24
Prawda jest taka, że Urząd Marszałkowski NIE CHCE wyremontować tej linii. Napisałem "nie chce" bo osobiście zbadałem grunt wysyłając pisma do przeróżnych instytucji w tym także do Ministerstwa Infrastruktury, Urzędu Marszałkowskiego. Drugi z Urzędów wielokrotnie utrzymywał że dąży do wyremontowania linii, jednak Ministerstwo Infrastruktury w piśmie z przed dwóch miesięcy kategorycznie zaprzeczyło jakoby takie plany były intencją UMWD we Wrocławiu.

W piśmie jakie otrzymałem z Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa z dnia 07.10.2016 czytamy:

"Ze względu na fakt, że linia kolejowa nr 283 ma charakter regionalny, prace inwestycyjne mogą być finansowane przez Urząd Marszałkowski Województwa Dolnośląskiego, np. w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego 2014 – 2020 (dalej: „RPO WD”). Jednocześnie należy zaznaczyć, że przedmiotowa linia nie została zarekomendowana przez Urząd Marszałkowski do wsparcia ze środków dostępnych w ramach RPO WD, a także nie została uwzględniona w liście intencyjnym zawartym 26.06.2015r. pomiędzy Województwem Dolnośląskim a PKP PLK SA w sprawie przygotowania i zrealizowania priorytetowych liniowych projektów inwestycyjnych."

Chwilę wcześniej (05.08.2016) Urząd Marszałkowski w odpowiedzi na zapytanie dot. Przedmiotowej linii odpisał.

"Równolegle nadal trwa analiza projektów kolejowych, możliwych do realizacji w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego (RPO) dla Dolnego Śląska. Jednym z rozważanych projektów jest rewitalizacja linii z Jeleniej Góry do Lԝóԝka Śl. Należy jednak podkreślić, że rewitalizacja taka była by możliwa w ramach RPO pod warunkiem efektywnego wykorzystania przez Polskie Linie Kolejowe SA dostępnych w alokacji środków dla realizacji innych projektów."

Jak widać wrocławski magistrat postanowił sprytnie umyć ręce od sprawy stanu technicznego linii 283 uzależniając przyznanie dotacji od alkokacji środków PKP PLK i jednocześnie nie rekomendując remontu tej linii w MIiB w Warszawie.
AparatRadosław Miśta
Wtorek, 2018-08-21 21:28
Prawda jest taka, że obecne władze na Dolnym Śląsku są najbardziej antykolejowe od wielu lat. Poprzednie władze wyremontowały kilka linii na Dolnym Śląsku, ponadto w planach był remont całego ciągu Jelenia Góra - Lwówek - Złotoryja - Legnica. Obecne władze projekt uwaliły, nie wyremontowały ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku a kilka już zdążyły zlikwidować. Kasa na remont linii jest (np. środki unijne), problemem są tylko nieudolne władze województwa, które wolą się lansować zamiast coś robić. Wywalić ze stołków Rachwalskiego, Michalaka i Przybylskiego jak najszybciej, zanim skończą się możliwości ubiegania się o środki unijne na remonty linii kolejowych!
AparatMaciej Musiał
Wtorek, 2018-08-21 21:32
Linia do Lwówka jest bardzo niewygodna dla Kolei Dolnośląskich i władz Dolnego Śląska, bo:
1. Obnaża brak zainteresowania u władz województwa lokalnymi liniami kolejowymi (wbrew propagandzie, jaką głoszą, że chciałyby już-teraz wyremontować wszystkie linie kolejowe w województwie, podczas gdy faktycznie obecna ekipa nie reaktywowała ANI JEDNEJ linii kolejowej na Dolnym Śląsku),
2. Nieudolność w dbaniu o lokalną infrastrukturę i transport publiczny (w tym brak umiejętności w zdobyciu funduszy unijnych, które właśnie służą takim celom),
3. Arogancję Kolei Dolnośląskich wobec mieszkańców dalszych części Dolnego Śląska, których zwyczajnie mają gdzieś rozsiewając tylko kłamliwą propagandę jak świetnie funkcjonuje kolej na Dolnym Śląsku na podstawie jedynie wrocławskiej kolejki aglomeracyjnej.

Dlatego trolle z Kolei Dolnośląskich i magistratu obszczekują, a nawet wulgarnie obrażają wszystkich, którzy krytycznie piszą o kolei na Dolnym Śląsku podając konkretne przykłady i robią szambo pod artykułami na tematy kolejowe, próbując sprowadzić niewygodną dla władz dyskusję do poziomu rynsztoka. Taki poziom kultury dyskusji jest w UMWD i KD. Zresztą gdy nie mają argumentów, a pijar dla władz jest bardzo ważny, to co innego mogą zrobić? Na szczęście niedługo wybory i skończy się cały ten cyrk.
AparatMarek Świtalski
Wtorek, 2018-08-21 22:38
Artykuł został podlinkowany na Infokolej i stąd taki wysyp hejterów lwóweckiej (albo jednego hejtera). "woj-tek" to administrator forum Infokolej, pod takim nickiem pisał też na "Rynku Kolejowym" (dopóki nie zaczęto kasować jego spamu, teraz wypłakuje się na Infokolej pod różnymi nickami jaka to "cenzura" jest na "Rynsztoku Kolejowym"). "MAX." to hejter z "Gazety Wrocławskiej", produkuje tam "dyskusje" nawet na 200-300 postów z bluzgami na Lwówek. "sd" to kolejny nick jakiegoś trolla z Infokolej. Chyba że jeden troll podszywa się pod kilka nicków. Proponuję nie brać na poważnie tych hejterskich wypocin pseudomikoli, którzy cały swój wysiłek zamiast na działać dla dobra kolei poświęcają na hejtowanie inicjatyw remontu linii kolejowych, z których sami nie korzystają.
Aparatmieszkanka
Wtorek, 2018-08-21 22:49
Niestety władze powiatu nie potrafiły prowadzić rozmów z UM choć zarządy są z jednej obcji PO PSL do tego Marszałek z Bolesławca. Niestety Panowie czas szukać innej lżejsze roboty
AparatNoema
Wtorek, 2018-08-21 22:52
@sd: A niech sobie Wrocław buduje kolej aglomeracyjną. Czy ktoś tutaj ma coś do tego? Jak Wrocław ma pieniądze, to niech buduje - nie tylko do Sołtysowic, ale nawet na strych sołtysa. Natomiast marszałek i Koleje Dolnośląskie mają inne zadania. To przede wszystkim dbanie o kolej w województwie.

Cytuję wypowiedź ze strony Kolei Dolnośląskich:

"Wiele miast marzy o kolei aglomeracyjnej. Jest to rewelacyjne rozwiązanie dla ośrodków, które są rozciągnięte wzdłuż linii kolejowej.
Trzeba jednak pamiętać, że takie rozwiązanie kosztuje - konieczny jest zakup taboru, modernizacja linii i systemów sterowania. Tabor musi mieć odpowiednio duże przyśpieszenie, liczne i szerokie drzwi, a infrastruktura - umożliwiać ruch pociągów w odpowiednio krótkich odstępach. Często dużych zmian wymaga sieć przystanków - dostęp do miejskiej zabudowy musi być przecież łatwy i szybki.
My, Koleje Dolnośląskie, popieramy takie inicjatywy - wspieramy merytorycznie prace koncepcyjne, podpowiadamy jak pozyskać dofinansowanie. Nie mamy jednak (na razie) zakopanego złotego pociągu do wykorzystania na takie inwestycje. Zabezpieczeniem finansowania musi zająć się samorząd lokalny. Transport miejski (także kolejowy) to zadanie własne samorządu miejskiego. KD ma inne cele i zadania, nie zastąpi miasta w jego finansowaniu i budowie."

Tak więc jak Wrocław chce mieć kolej aglomeracyjną, to podpowiem jak to zrobić: znaleźć pieniądze, powołać własną spółkę, kupić tabor i jeździć. Nawet ustawa zabrania finansować marszałkowi kolei w obrębie jednej gminy. Natomiast z potrzeb Dolnego Śląska linia do Lwówka jest teraz najpilniejszym zadaniem, gdyż trzeba ratować to co jeszcze zostało, nie wspominając o unikatowych walorach tej linii sytuujących ją wśród najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce. Zbrodnią jest dopuścić do takiej degradacji tej pięknej linii, która wystawia marszałkowi i Kolejom Dolnośląskim jak najgorsze świadectwo. I tyle.

A ty zamiast spamować wszystkie dyskusje tym samym monotematycznym hejtem zdobądź najpierw trochę wiedzy, bo bardzo słabo wypadasz pod tym względem pokazując, że jesteś zwykłym trollem.
AparatAdam Mikołaj Maćkowiak
Wtorek, 2018-08-21 23:01
@ woj-tek - bzdury piszesz. Najważniejszy jest odcinek Jelenia Góra - Lwówek Śląski, bo generuje największe potoki. Atrakcyjność turystyczna też nie jest bez znaczenia, a pod tym względem również ten odcinek jest najbardziej atrakcyjny. Dalsza część linii do Legnicy też jest ważna, ale to jest śpiew przyszłości. Na razie trzeba zapewnić dojazd do Jeleniej Góry miejscowościom położonym w obrębie aglomeracji jeleniogórskiej. Linie do Kłodzka czy Kudowy są może ładne (choć pod względem atrakcyjności nie umywają się do lwóweckiej), ale zostały już wyremontowane i tam jeżdżą pociągi. Więc argument zupełnie bez sensu. Natomiast co do ekipy Michalak - Przybylski - Rachwalski to fakty mówią same za siebie. Poprzednia ekipa wyremontowała kilka linii kolejowych na Dolnym Śląsku, ta nie wyremontowała ani jednej a kilka już zlikwidowała. Bilans ujemny. Choć ty oczywiście możesz mieć swoje prywatne zdanie.

"chociaż sporo jest jeszcze do zrobienia"
I raczej te "sporo zostało do zrobienia" przejdzie na następców, bo kadencja już się kończy, a obecna ekipa niczym szczególnym się nie wykazała poza kilkoma nietrafionymi pomysłami jak szynobusy do Wojnowa wożące powietrze. Nie sądzę, żeby ktoś chciał żeby ci ludzie dalej rządzili koleją na Dolnym Śląsku.
Aparatmieszkaniec
Wtorek, 2018-08-21 23:11
To raczej władze województwa nie chcą słuchać lokalnej społeczności i wykręcają się sianem a wręcz kłamstwami tak jak przedstawiono powyżej w artykule. Lokalne gminy i mieszkańcy wyjątkowo dużo zrobili dla ratowania linii łącznie z wysyłaniem kartek do ministerstwa czy wcześniej zbieraniem pieniędzy na wymianę podkładów. Ale ileż można, gdy władze województwa totalnie olewają sobie te "krzyki rozpaczy"? Marszałek i prezes KD mają to gdzieś, oni nie jeżdżą pociągami z Lwówka do Jeleniej Góry. Rozgonić na cztery wiatry takie aroganckie władze i wybrać lepsze!
AparatBeatrycze
Sobota, 2018-08-25 16:11
@Noema: Elegancko zgasiłaś wrocławskiego trolla i hejtera. Szach i mat. Gratuluję świetnej riposty.
AparatwasabiWKS
Piątek, 2018-09-07 08:19
"Najważniejszy jest odcinek Jelenia Góra - Lwówek Śląski, bo generuje największe potoki." Buhahahaha najważniejszy gdzie i dla kogo? Dla dwóch niewielkich miasteczek zagubionych gdzieś na rubieżach regionu, praktycznie bez znaczenia dla jego gospodarki? Wy chcecie tam kolei aglomeracyjnej, jak sama Jelenia Góra to miasto ledwo 80-tysięczne, czyli 8 razy mniejsze niż Wrocław. Na jednym wrocławskim osiedlu mieszka więcej ludzi, niż w Lwówku i Wleniu razem wziętych, a wy tu macie jakieś halo o kolej aglomeracyjną...
Aparatwrocławianin
Wtorek, 2018-09-11 22:37
@wasabiWKS: Wrocław nie potrzebuje pociągów. Ludzie tu zbyt biedni, a Dolny Śląsk nie będzie ciągle finansował im promocji do wszystkich okolicznych wioch. A tabor przerzucić na linie turystyczne do Lwówka, Karpacza, Kowar czy Świeradowa, gdzie jest mnóstwo bogatych turystów, zaś mieszkańcom też powodzi się dużo lepiej. Dolny Śląsk ma dużo ważniejsze potrzeby kolejowe niż jakieś kolejki aglomeracyjne po Wrocławiu, to przede wszystkim remont ważnych turystycznie linii do Karpacza, Lwówka i Świeradowa. Przede wszystkim należy wyremontować piękną linię do Lwówka Śląskiego, która jest uważana przez znawców za jedną z najpiękniejszych linii w Polsce! Tymczasem Koleje Dolnośląskie zlikwidowały na niej niedawno wszystkie pociągi. Podejście do kolei jest tu gorsze niż w Afryce Równikowej. Cała Polska kpi z Dolnego Śląska. Odwołać marszałka i prezesa Kolei Dolnośląskiego za niszczenie kolei na Dolnym Śląsku!
AparatIwona
Czwartek, 2018-09-13 15:34
A ty WKS co robisz na portalu w Lwówku Śląskim? Tak ci gul skacze, że mieszkańcy walczą o powrót pociągów bo ich potrzebują? Jestem z Oleśnicy i wstydzę się tego aroganckiego bydła z Wrocławia, które poza swoim własnym pępkiem niczego więcej nie widzi. Zresztą mieszkańców podwrocławskich miejscowości też ciągle obrażacie na swoich portalach. Największe wieśniaki na Dolnym Śląsku mieszkają we Wrocławiu. Słomy z butów jeszcze nie wytrząsnąłeś kmiocie zza Buga, a już ci się wydaje, że jesteś nie wiem jakim miastowym. Życzę mieszkańcom Lwówka i okolic żeby kolej powróciła, a wy po Wrocławiu i okolicach jeździjcie wozami konnymi, bo na nic lepszego nie zasługujecie.
Dodaj komentarz

Kalendarz wydarzeń

Prev
Grudzień 2018
Next
Po Wt Śr Cz Pi So Nd
1 2
3 4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14 15 16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31

NAJNOWSZE ARTYKUŁY

Mini_dachowanie-w-uboczu-2018-gradowek1
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_jeleniogorski-sad
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_gopr-ostrzega---trudne-warunki-w-gorach
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_srebro-z-international-bench-press-league-nalezy-do-zbigniewa-boczara
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_nowa-swietlica-w-mlynsku-2018
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_lubomierski-ratusz
Poniedziałek, 2018-12-10
List_mini_lwowek-proba-samobojcza-2018
Niedziela, 2018-12-09
List_mini_czyste-powietrze
Piątek, 2018-12-07
List_mini_mikolaje-zlodzieje
Piątek, 2018-12-07
List_mini_jeleniogorscy-policjanci-poszukuja-izabeli-olczak
Piątek, 2018-12-07
List_mini_radiowoz-jesien
Piątek, 2018-12-07
List_mini_renault-bystrzyca-porzucony-1
Piątek, 2018-12-07
List_mini_suszki-zderzenie-dwoch-samochodow.-droga-wojwodzka-297-zablokowana
Czwartek, 2018-12-06
List_mini_gopr-masia-2018
Czwartek, 2018-12-06
List_mini_straz
Czwartek, 2018-12-06
NAJCZĘŚCIEJ KOMENTOWANE
Aktualności | Wydarzenia | Ludzie | Samorząd | Na sygnale | Wywiady | Historia | Galeria | Ogłoszenia |  Reklama | Praca